Погода в інших містах

НОВОСТИ

Версия для печати

Ставка корабельного збору в портах буде різнитися за видами суден

03 ноября 2017 16:38:48

В Одесі презентували методику портових зборів


У ході першої міжнародної конференції «Гроші та порти», яка відбулась 26 жовтня у м. Одеса, Адміністрація морських портів України (АМПУ) представила свої пропозиції до методики розрахунку ставок портових зборів разом з низкою проблемних питань, які потребують комплексного вирішення на рівні Мінінфраструктури.

Про хід конференції розповіли в прес-службі Адміністрації морпортів.

«Впевнені, даний документ (методика — ред.) дозволить переформатувати галузь, а також знайти чіткі і позитивні важелі для впливу на розвиток економіки в цілому», — зазначив заступник голови АМПУ з питань економіки Микола Полторацький.

У представленій методиці ключовими складовими, які беруться до уваги при визначенні ставок портових зборів, є вантажообіг, витрати на утримання портової інфраструктури у належному стані та кошти на її розвиток.

За словами Миколи Полторацького, зростаючий вантажообіг, який сприяє збільшенню суднообігу, є основним драйвером зниження ставок портових зборів. Протягом останніх трьох років стійка тенденція приросту відзначається тільки в портах Великої Одеси (порт Одеса, Южний, Чорноморськ) і Миколаєва. Однак, навіть в «зростаючих» портах динаміка збільшення вантажообігу досить волатильна. У той же час є збиткові порти з низькою вантажною базою, які є дотаційними.

«Державна політика у портовій галузі полягає в збалансованому розвитку всіх портів. Закон України «Про морські порти України» передбачає, що це має відбуватись за рахунок портових зборів, які стягуються в даному конкретному порту. Водночас, на фінансування галузі від загальної суми портових зборів залишається не більше 50%, інша частина спрямовується до бюджету як податки і дивіденди. Якщо взяти для прикладу порти Європи, то там суттєва частка інвестицій здійснюється за рахунок фондів ЄС, є субсидування розвитку портів, а самі портові збори не оподатковуються», — зауважив заступник голови АМПУ.

Нова методика передбачає базову та інвестиційну ставку. Такий підхід ініційований АМПУ саме з причини суттєвого податкового навантаження на портові збори, тому що тільки 25% з кожної отриманої гривні може бути реінвестовано у порти.


«Інвестиційна складова буде поширюватися на генеральні плани розвитку, екологічні проекти, проекти із забезпечення безпеки мореплавства, а також національні проекти. Все, що пов'язано з діяльністю суб'єктів господарювання і необхідних засобів в частині їх цільового розвитку, необхідно здійснювати за рахунок компенсації інвестицій. Розраховуємо, що такий підхід підтримає бізнес», — додав Полторацький.

Крім того, презентована методика портових зборів передбачає диференціацію ставок і функціональний підхід. Наприклад, ставка корабельного збору, який формує більше 50% від суми дисбурсментського рахунку, буде різнитися за видами суден. Оскільки основну частку у вантажообігу складають навалочні вантажі, за базовий тип судна буде прийнятий балкер, для інших видів суден передбачатиметься відповідний коефіцієнт з урахуванням їх конструкційних особливостей.

Функціональний підхід передбачає, що за рахунок портових зборів будуть покриватися не тільки прямі витрати, такі як днопоглиблення, технічне обслуговування і ремонт гідротехнічних споруд та плавзасобів, що беруть участь в утриманні акваторій, а й витрати непрямого характеру, які на поточний момент не можуть бути компенсовані іншими видами діяльності АМПУ. При цьому, методика передбачає певний KPI для зниження даних витрат у майбутньому.

Якщо говорити про структурні зміни методики портових зборів, то передбачається, що корабельний збір консолідує всі частини акваторії. В результаті будуть скасовані якірний, канальний збір. Останній буде стягуватися тільки при проходженні по державних каналах — Бузько-Дніпровсько-Лиманському, Херсонському морському каналу, Дунай — Чорне море на баровій частині гирла Новостамбульське (Бистре), Керч-Єнікальському каналу тощо. За рахунок коштів від канального збору здійснюватиметься утримання внутрішніх водних шляхів. Ставки причального і санітарного зборів будуть визначатись за єдиним принципом для кожного порту окремо.

Просмотров: 530

Автор: koval

Похожие новости

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін