Погода в інших містах

НОВОСТИ

Версия для печати

На четвертому році спорудження окупантами Керченського мосту Омелян заявив, що будівництво має бути "терміново зупинене"

29 ноября 2017 07:43:25

Незаконне будівництво Керченського мосту потрібно терміново зупинити - заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян


Незаконне будівництво Керченського мосту потрібно терміново зупинити і це можливо лише під тиском міжнародних партнерів України та додаткових санкцій проти Російської федерації.

Про це заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час виступу на Міжнародній конференції з морської безпеки, яка 28 листопада розпочала роботу у м. Києві. У Конференції взяли участь надзвичайний та Повноважний Посол США в Україні пані Марі Йованович, командувач Військово-Морських Сил Збройних Сил України, віце-адмірал Ігор Воронченко, директор Центру інформації та документації  НАТО, Представництва НАТО в Україні пані Барбора Маронкова.

Конференція організована Міжнародним Центром Стратегій Безпеки та Оборони з метою обговорення безпекових змін в Чорноморському регіоні, їх регіональних і глобальних соціально-політичних та економічних наслідків, чорноморської політики НАТО тощо. 

У своєму виступі міністр пригадав історію морських торговельних місій Київської Русі, починаючи з 10-го століття, та морських військових походів запорозьких козаків 17-го століття. А також зазначив, що окупація Криму росіянами "поставила особливий акцент на зміцненні морської компоненти національної безпеки та оборони, яка прямо впливає на транспортну інфраструктуру та економіку України".

«На сьогоднішній день спостерігається зменшення кількості суднозаходів та вантажообігу в морських портах Маріуполь і Бердянськ, що негативно позначається на економічних показниках підприємств. Так Росією на постійній основі порушуються основоположні принципи міжнародного морського права, ведучи активну господарську, рибогосподарську діяльність, будівельно-інженерні роботи у виключній морській економічній зоні та територіальних водах України, а також продовжує вчиняти протиправні по відношенню до України дії, які з плином часу набувають більш системного характеру» - заяив Омелян.

Міністр нагадав, що 24 травня 2017 Російською Федерацією було оголошено про обмеження параметрів для проходження суден, що слідують з Чорного в Азовське море і зворотному напрямку під аркою транспортного переходу (моста) через Керченську протоку. А це спричинило втрати експорту лише до США 1 млн. тон. українського металу щорічно.

Очільник МІУ також зауважив, що значно погіршиться стан зернової логістики Азовського регіону внаслідок суттєвого здорожчання фрахту морських суден, які будуть відповідати габаритним вимогам пропуску через Керченську протоку. Наприклад, вже зараз близько 50 % морських суден, які були завантажені на терміналі ТОВ «УкрТрансАгро» (порт Маріуполь) за минулий маркетинговий рік, не відповідають габаритним обмеженням, які можуть бути запроваджені. Зростання вартості фрахту вплине на розподіл руху агропродукції, що експортується Україною в бік портів Чорного моря, та призведе до значного падіння ставок перевалки у портах Азовського моря, а також до зменшення завантаження зернових терміналів та портів Маріуполь та Бердянськ. Фактично збитки виражаються у втраті вантажопотоку та, як наслідок, недоотримані портових зборів в портах Маріуполь та Бердянськ. Порт Бердянськ втрачає 448,7 тис. тон вантажопотоку, недоотримання портових зборів до кінця 2017 року прогнозовано складатиме 206 тис. доларів США (5603,2 тис. грн). Маріупольський порт втрачає лише в 2017 році 705 тис. тон вантажопотоку, а недоотримання портових зборів складає 3,5 млн. грн.

«Незаконне будівництво Керченського мосту потрібно терміново зупинити і це можливо лише під тиском міжнародних партнерів України та додаткових санкцій проти Росії як держави, проти компаній та фізичних осіб, які причетні до незаконного будівництва», - наголосив Володимир Омелян.

За його словами, залишається також відкритим питання заходження суден під прапорами різних країн до портів АРК, які тимчасово припинили свою роботу відповідно до рішень Уряду України.

«Я вчора взяв участь у Генеральній Асамблеї ІМО, де підняв питання незаконних дій Російської  Федерації. Видно, що це питання для Росії є некомфортним, вони постійно пробують  висловлювати думку, що ці питання політичні, а співпраці в ІМО – це інше, технічні питання, намагаються схилити на свій бік експертів ІМО. Ми чітко наголосили, що коли йде війна, ми будемо використовувати всі інструменти для того, щоб поставити агресора на місце», - заявив міністр.

Нагадаємо, будівництво мосту через Керченський пролив Україна та РФ почали узгоджувати в ті часи, коли про збройну агресію Росії ще не йшлося. Відповідний меморандум було підписано у Москві в листопаді 2010 року.

Кілька років по тому в Мінінфраструктури України розповідали, що Керченський міст сприятиме залученню до України вантажопотоку і числених туристів. Як вплине будівництво мосту на рух суден в Керченській протоці і долю портів тоді воліли не згадувати, замість цього розповідаючи про небезпеку втручання китайців з їх проектом будівництва у Криму  глибоководного порту. 

І тільки через рік стало зрозумілим, яких саме "туристів" могли мати на увазі тодішні чиновники.

Просмотров: 489

Автор: koval

Похожие новости

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін