Погода в інших містах

НОВОСТИ

Версия для печати

АМПУ цього року очікує на рекордну кількість нових зернових терміналів в портах

08 февраля 2018 10:30:26

В Адміністрації морських портів України назвали, які портові зернові термінали відкриють в Україні у 2018 році.


За оцінкою Міністерства аграрної політики і продовольства, валовий збір зерна в Україні в 2017 році складе 62 мільйони тонн. Новий 2018 рік обіцяє здивувати багатьох показниками по введенню в дію нових термінальних потужностей для перевалки зернових. 

Які об’єкти вже будуються і реально плануються до здачі в наступному році - розповіли в Адміністрації морських портів України (АМПУ) з посиланням на дані порталу AGRONEWS.

Найбільший інвестиційний проект не тільки в морській галузі, але, схоже, і в Україні, сьогодні реалізує компанія «М. В. Карго» за допомогою Адміністрації морських портів України в порту «Південний». Компанія будує новий зерновий термінал потужністю 5 млн тонн на рік з ємностями для одноразового зберігання 290 тис. тонн зернових.

Підтримку їй надає американська компанія Cargill, яка в подальшому викупить частку в побудованому об’єкті і стане оператором і ключовим клієнтом терміналу. Кредитне фінансування закупівель та будівництва здійснюють ЄБРР і Міжнародна фінансова корпорація.

До речі, Cargill Inc. – найбільша світова компанія, що інвестує в харчове виробництво. Її дохід (в 2016 році – $ 107,1 млрд) перевищує ВВП України ($ 93,27 млрд).

Компанія «М. В. Карго» також веде будівництво нового причалу № 25 довжиною 436 м з глибиною 16 м, який зможе приймати судна класу Post-Panamax дедвейтом понад 100 тис. тонн.

Днопоглиблювальні роботи в акваторії порту «Южний» веде Адміністрація морських портів України.

Вартість всього проекту, включаючи днопоглиблення, – $ 150 млн. Він реалізується за графіком – роботи ведуться цілодобово, вже виконано більше половини обсягу робіт. Завершення будівництва заплановано на перше півріччя 2018 року.

Продовжить свій поетапний розвиток в порту «Південний» і найбільший в країні зерновий термінал «ТІС-Зерно». Термінал сьогодні є лідером в країні за обсягами перевалки. У 2016–2017 МР він перевалив 5,8 млн тонн зернових. Рекорд місячної навантаження було встановлено в серпні 2017 року – 800 тис. тонн.

У 2018 року там планують побудувати додаткові ємності для зернових на 75 тис. тонн одноразового зберігання. В цілому пропускна спроможність терміналу зросте ще на 1 млн тонн. У подальших планах компанії будівництво нового причалу для прийому кейпсайз, розширення залізничних потужностей і доведення річний пропускної спроможності до 15 млн тонн.

В Одеському морському порту компанія «Бруклін-Київ» спільно з АМПУ реалізує великий проект нового зернового терміналу потужністю 4,5 млн тонн. Будівництво йде з 2012 року і повинне була завершитися в 2016 році. Але АМПУ, яка повинна була побудувати новий причал 1-z, призначений для роботи зернового терміналу, не вклалася в намічені терміни. Інвестору довелося організовувати перевалку зерна через причал розташованого по сусідству контейнерного терміналу.

Однак сьогодні в учасників проекту є впевненість, що в 2018 році причал довжиною 340 м буде зданий в експлуатацію, а компанія «Бруклін Київ» додасть до своїх ємностей для зберігання зернових ще 12 силосів місткістю 72 тис. тонн. Це дозволить компанії нормалізувати свою роботу і наростити потужність терміналу як мінімум на 1 млн тонн на рік.

У тому ж Одеському порту компанія «Олімпекс Купе» будує четверту чергу свого терміналу. Її потужність – орієнтовно близько 1 млн тонн на рік. Вже закуплена і до кінця нинішнього року має запрацювати нова потужна суднонавантажувальних машина з новітньою системою пилоподавлення. Вона зможе працювати як в експортному, так і в імпортному варіанті, наприклад приймаючи зерно з річкового тоннажу. У лютому 2018 року планується завершення будівництва 12 силосів ємністю 60 тис. тонн одноразового зберігання.

У Миколаєві реконструюється Миколаївський комбінат хлібопродуктів, придбаний групою компаній OREXIM. Старі складські ємності на 62 тис. тонн переобладнуються, за рахунок нових силосів, що є більш потужними і призначені для одночасного зберігання зерна до 120 тис. тонн, а для шроту, макухи – до 30 тис. тонн. На причал Миколаївського морського порту, де працює стивідорна компанія групи OREXIM, буде виведена галерея, і вже влітку 2018 роки там планується запуск зернового терміналу потужністю 2 млн тонн на рік.

У морському порту «Чорноморськ» компанія «Трансгрейнтермінал» в 2018 році планує завершити будівництво першої черги свого терміналу. Зокрема, будуть здані силоси на 75 тис. тонн одноразового зберігання. Потужність першої черги за грубими підрахунками – 1,5 млн тонн на рік.

В акваторії порту «Октябрськ» будує зерновий термінал компанія «Евровнешторг». До кінця нинішнього року вона планує запустити побудований за власний рахунок підхідний канал і морський причал довжиною 280 м з глибинами «на виріст» в 12,5 м (глибини БДЛК поки 10,3 м), а на початку наступного року – першу чергу терміналу зі складськими ємностями на 90 тис. тонн одноразового зберігання. Орієнтовна потужність першої черги терміналу – 1 млн тонн. В цілому ж проект передбачає наростити потужності до 4 млн тонн на рік з ємностями одноразового зберігання в 190 тис. тонн.

Нарешті, вже згадана вище компанія «Новотех-Термінал» повинна добудувати свій зерновий комплекс в Одеському порту, довівши його до проектної потужності 3 млн тонн зерна в рік.

У підсумку 2018 рік може стати рекордним в історії України за обсягом введених в експлуатацію термінальних зернових потужностей – 14 млн тонн і ємностей для одноразового зберігання на 916 тис. тонн.

Просмотров: 200

Автор: koval

Похожие новости

РУБРИКАЦИЯ

Крым
14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

13 февраля 2018

Уряд РФ доручить Росгвардії затримання суден в районі Керченського мосту

05 февраля 2018

Спіймана на обробці судна-порушника компанія "Авліта" в окупованому Криму взялася ховати свої розпізнавальні знаки- журналістське розслідування

Николаев
16 февраля 2018

Працівники НСЗ знову звернулися до Предизента з проханням вирішити проблему з невиплатою зарплат.

13 февраля 2018

НАБУ намагається розірвати угоду миколаївських портовиків на сімсот мільйонів

31 января 2018

СБУ підозрює в розкраданні коштів екс-керівника порту "Ольвія"

29 января 2018

На Миколаївській верфi SMG похвалилися ремонтом одразу п'яти суден

Одесса
09 февраля 2018

Рада Одеського порту готує звернення у зв'язку з затримками суден

29 января 2018

В АМПУ підвердили, що сьогоднішній обшук пов'язаний з підозрою у змові екс-керівництва в інтересах ТОВ „Техморгідрострой“

29 января 2018

Детективи НАБУ проводять обшуки в ДП «АМПУ» в Одесі - ЗМІ

22 января 2018

В порту Одеси прикордонники затримали озброєних молодиків. Ті кажуть, що "загралися"

Херсон
29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

12 января 2018

Херсонський морпорт знову найняв киянина для захисту своїх інтересів в МІУ і заплатить йому 105,6 тисяч гривень

03 ноября 2017

"Паллада" урочисто передала новозбудований плавучий док замовнику