Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
21 июня 2018

Суд РФ відхилив скаргу Siemens у справі про турбінах для окупованого росіянами Криму

01 июня 2018

ФСБ продовжує затримувати судна, що йдуть з українських портів,а влада мовчить - експерт

22 мая 2018

Держагентство рибного господарства України передало Росії кримські квоти на вилов риби - активісти

22 мая 2018

ФАС окупантів оштрафувала "Кримські порти майже на 800 тисяч рублів

Николаев
06 июня 2018

Держприкордонслужба та капітан російського судна, що стоїть в Миколаєві, заперечують заходи в окупований Крим

05 июня 2018

В акваторії Миколаївського порту кілька днів стоїть російське судно

01 июня 2018

"Нібулон" ввів в експлуатацію новий елеваторний комплекс у Миколаєві

25 мая 2018

У держбюджеті не знайшлося коштів на будівництво корвета в Миколаєві

Одесса
01 июня 2018

Одеська ОДА хоче створити ВЕЗ в порту Рені

01 июня 2018

В порту Одеси працюватиме власна диспетчерська залізнична компанія

18 мая 2018

Відновлюється будівництво терміналу на Карантинному молу Одеського порту

04 мая 2018

АМПУ проведе днопоглиблення в Одеському порту

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

Нормативные документы

Пояснювальна записка до проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо підтримки підприємств, які

08 мая 2009 14:52:19


Пояснювальна записка
до проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо підтримки підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави)

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Закон, який прийнятий Верховною Радою України та підписаний Президентом України N 639-VI від 31 жовтня 2008 року «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», в першу чергу захищає інтереси великого банківського капіталу і не передбачає конкретних заходів підтримки стратегічних підприємств.

В першому кварталі 2009 року склалося вкрай важке фінансове становище на багатьох підприємствах, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки України та забезпечують роботою сотні тисяч громадян. Наприклад, за інформацією обласних державних адміністрацій потреба у додатковій фінансовій допомозі становить:

· ВАТ "Мукачевський завод "Точприлад"(чисельність працюючих – 2,2 тис. чол.) - 3 млн.грн.;

· для забезпечення безперервного циклу виробництва на Казенному підприємстві "Науково-виробничий комплекс "Іскра" м. Запоріжжя (чисельність працюючих – 3,3 тис. чол.) - 25 млн.грн.;

· для єдиного виробника природного графіту в Україні ВАТ "Заваллівський графітовий комбінат" ( Кіровоградська область) -30 млн. грн.;

· для освоєння нових видів продукції та збереження робочих місць ВАТ "Лисичанський завод гумових технічних виробів" (чисельність працюючих – 500 чол.) - 10 млн. грн.;

· Державному підприємству "Суднобудівний завод імені 61 Комунара" м. Миколаїв (чисельність працюючих – 2 тис. чол.) - 38 млн. грн. Через відсутність обігових коштів практично зупинена робота по добудові рефрижераторного судна (замовлення 1148), яке займає найпотужніший стапель підприємства;

· загальна потреба в додатковій фінансовій допомозі для таких підприємств, як Державне підприємство "Завод "Електроважмаш", Державне підприємство "Харківський машинобудівний завод "ФЕД" , Харківський державний приладобудівний завод імені Т. Г. Шевченка, Харківський електромеханічний завод та АК "Харківобленерго" становить 608 млн.грн. Зазначені підприємства на сьогодні забезпечують роботою понад 17 тис.чол.;

Загрозлива ситуація у зв’язку з світовою фінансовою кризою та неможливістю отримання доступних кредитних ресурсів складається на бюджетоутворюючих підприємствах, таких як ВАТ "Азот", Державних підприємствах "Ровенькиантрацит" , "Свердловантрацит" та багатьох інших. Аналогічні проблеми постали перед підприємствами не тільки Мінпромполітики, а й Мінпаливенерго, Мінтрансзвязку, Мінагрополітики, Міноборони, Мінвуглепрому, НКАУ, НАК "Енергетична компанія України" та Фонду державного майна України.

Зараз, як ніколи, постала нагальна необхідність підтримати стратегічного вітчизняного виробника шляхом запровадження пільгової облікової ставки НБУ в розмірі до 3 відсотків, та обмеження двома процентними пунктами остаточного розміру ставки за кредитом, що надається банківською установою.

На сьогоднішній день у відповідності до постанови Національного банку України від 21 квітня 2008 року №107 «Про регулювання грошово-кредитного ринку» облікова ставка встановлена у розмірі 12% річних.

Доречно зазначити, що центральні банки країн, які переживали кризу, провадили рекомендовану політику "дешевих грошей", яка передбачала зниження облікової ставки. Наприклад, у Великобританії з 1932 до 1951 рік облікова ставка зберігалась на рівні 2 відсотків, у США - з 1937 до 1948 рік - 1 відсоток.

З початку нинішньої світової фінансової кризи Федеральна резервна система США сім разів знижувала облікову ставку та утримує її сьогодні в цільовому діапазоні від 0% до 0,25% річних, що є історичним мінімумом.

2. Мета і шляхи її досягнення

Антикризові заходи, які пропонуються у проекті закону, спрямовані в першу чергу на захист громадян України, реального сектору економіки і забезпечення сталого розвитку суспільства.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Проектом Закону пропонується внести додатково чотири статті до Закону України «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», а саме:

· зобов’язати Національний Банк України для кредитування підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки встановити пільгову облікову ставку НБУ в розмірі не вище 3%;

· банківським установам, що кредитують стратегічні підприємства обмежити максимальну кредитну ставку 5 % річних (за умови якщо кошти для такого кредитування були отримані банківськими установами за пільговою обліковою ставкою НБУ);

· законодавчо затвердити перелік підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;

· контроль за цільовим використанням коштів банківськими установами і підприємствами, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, покласти на Рахункову палату України;

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

Впровадження проекту не потребує додаткових коштів.

5. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Для реалізації положень законопроекту, у разі його прийняття, перегляд інших законів не потрібен.

6. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту дасть змогу дієво вплинути на процес рецесії серед стратегічних галузей національної економіки України, збереже робочі місця та рівень життя громадян України.

Народні депутати України Симоненко П.М.

(реєстр. № 404)

Кравченко М.В.

(реєстр. № 425)