Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
19 января 2018

В окупований Крим поставили генератори німецької МАN замість фінської Wärtsilä - ЗМІ

16 января 2018

Фінська Wärtsilä відмовилася постачати генератори кримській судноверфі «Залив» через санкції

12 января 2018

Російський корабель, "підбитий" судном з українським екіпажем, ремонтуватимуть в окупованому Севастополі

12 января 2018

Суднозавод «Море» в окупованому Криму перетворили на акціонерне товариство

Николаев
19 января 2018

Миколаївський порт в минулому році збільшив вантажообіг на 5%

18 января 2018

У Миколаєві будують плани як з'єднати «Евері» і «Бунге» 3-кілометровим олієпроводом

16 января 2018

Миколаївський порт віддав "прокладці" 380 мільйонний тендер на будівництво причалу - ЗМІ

16 января 2018

У Миколаєві оштрафували підприємство за порушення в проекті реконструкції критого складу в спецпорту «Ольвія»

Одесса
19 января 2018

Одеський порт знизить прибуток удвічі через "прокладку" - ЗМІ

16 января 2018

Одеський МТП хочуть приєднати до АМПУ

12 января 2018

АМПУ вирішив довірити охорону Одеського порту приватній структурі: охоронці готують акції протесту

09 января 2018

В Одеському порту пришвартувався американський есмінець

Херсон
12 января 2018

Херсонський морпорт знову найняв киянина для захисту своїх інтересів в МІУ і заплатить йому 105,6 тисяч гривень

03 ноября 2017

"Паллада" урочисто передала новозбудований плавучий док замовнику

24 октября 2017

Єгиптянину заборонили в'їзд до України через незаконне відвідування Криму

23 октября 2017

Херсонська "Паллада" успішно завершила випробування композитного доку

Нормативные документы

КОНЦЕПЦІЯ проекту Закону України “Про морську політику України”

25 мая 2009 19:45:41


СХВАЛЕНО

розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 20 травня 2009 р. № 545-р

КОНЦЕПЦІЯ

проекту Закону України “Про морську політику України”

Визначення проблеми,

на розв’язання якої спрямований законопроект

Відповідно до Конституції України засади використання природних ресурсів, виключної (морської) економічної зони, континентального шельфу, організації та експлуатації транспорту, зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, митної справи, основи національної безпеки, організації Збройних Сил, правовий режим державного кордону визначаються виключно законами України.

Законодавчі засади морської діяльності в Україні встановлено Водним кодексом України, Кодексом торговельного мореплавства України, Земельним кодексом України, Законами України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про виключну (морську) економічну зону України”, “Про Державний кордон України”, “Про міжнародні договори України” та “Про тваринний світ”.

Істотним недоліком законодавства у сфері морської діяльності є відсутність у прийнятих законах єдиного підходу до вирішення питань, пов’язаних з провадженням морської діяльності, невизначеність основ формування морської політики.

Узгодження окремих положень законодавчих актів необхідне для чіткого визначення морської складової євроатлантичного вибору України, прискорення інтеграції до світової та європейської транспортної системи.

Законодавство у сфері морської діяльності складається із законів, якими регулюється незначна частина відносин, що виникають під час провадження морської діяльності, та підзаконних нормативно-правових актів.

Водночас не визначені загальні підходи до удосконалення законодавчої бази з метою становлення та розвитку України як морської держави.

Мета Концепції

Мета Концепції полягає у визначенні шляхів законодавчого врегулювання відносин, пов’язаних з внутрішньою і зовнішньою політикою України у сфері морської діяльності, які є невід’ємною складовою частиною процесу побудови суверенної, незалежної, демократичної, соціальної та правової держави.

Вивчення, освоєння, збереження та використання ресурсів морів та океанів для України мають велике значення, що зумовлюється такими факторами:

географічне положення, довжина морських кордонів, площа водного простору, які перебувають під її юрисдикцією;

рівень розвитку національної економіки і напрями зовнішньоекономічної діяльності, зокрема зовнішній та внутрішній товарообіг, нагальні потреби в морських перевезеннях;

політичні, економічні та суспільні відносини з іншими державами;

морський потенціал, його здатність забезпечити реалізацію і захист національних інтересів в Азовському та Чорному морях, у Керченській протоці та в окремих районах Світового океану, недоторканність морських кордонів і свободу судноплавства;

захист території України з моря.

Шляхи розв’язання проблеми

У Законі передбачається встановити пріоритети, принципи, шляхи та способи реалізації морської політики України. Основними завданнями законопроекту є визначення:

морського потенціалу держави;

основних принципів законодавчого регулювання у сфері морської діяльності;

повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів у сфері морської діяльності;

основних засад:

- вивчення, розвідки, видобування, використання та збереження живих, неживих і енергетичних ресурсів моря, його дна та надр, повітря над ним;

- розвитку торговельного судноплавства, портової діяльності, суднобудування і судноремонту;

- морських наукових досліджень і морської освіти;

- організації туристичної діяльності, відпочинку та спорту на морі;

- забезпечення свободи відкритого моря, включаючи безпечне судноплавство, рибальство, польоти;

- договірно-правового оформлення державного кордону України на морі, його охорони та захисту суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, на континентальному шельфі, у внутрішніх морських водах і територіальному морі, у повітряному просторі над ними, на дні та в його надрах;

- захисту території України з моря;

- реалізації та захисту національних інтересів в Азовському і Чорному морях, у Керченській протоці та в окремих районах Світового океану.

Очікувані результати

Прийняття Закону сприятиме підвищенню ефективності діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, удосконаленню порядку і прозорості прийняття ними рішень з питань, пов’язаних з морською діяльністю, забезпеченню реалізації прав територіальних громад та окремих громадян, ефективному використанню територіального моря, внутрішніх морських вод, прибережних територій, а також створенню умов для ефективного міжнародного співробітництва у сфері морської діяльності.

Прийняття Закону дасть змогу сформувати державну морську політику як систему врегульованих зовнішніх та внутрішніх суспільних відносин, які виникають у процесі провадження морської діяльності, що є основним чинником реалізації національних інтересів України в цій сфері, необхідним елементом забезпечення прав і свобод людини, політичного та економічного суверенітету і національної безпеки України. Державна морська політика повинна сприяти подальшому зміцненню позицій України як морської держави, створенню умов для провадження морської діяльності.