Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

Нормативные документы

КОНЦЕПЦІЯ проекту Закону України “Про морську політику України”

25 мая 2009 19:45:41


СХВАЛЕНО

розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 20 травня 2009 р. № 545-р

КОНЦЕПЦІЯ

проекту Закону України “Про морську політику України”

Визначення проблеми,

на розв’язання якої спрямований законопроект

Відповідно до Конституції України засади використання природних ресурсів, виключної (морської) економічної зони, континентального шельфу, організації та експлуатації транспорту, зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, митної справи, основи національної безпеки, організації Збройних Сил, правовий режим державного кордону визначаються виключно законами України.

Законодавчі засади морської діяльності в Україні встановлено Водним кодексом України, Кодексом торговельного мореплавства України, Земельним кодексом України, Законами України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про виключну (морську) економічну зону України”, “Про Державний кордон України”, “Про міжнародні договори України” та “Про тваринний світ”.

Істотним недоліком законодавства у сфері морської діяльності є відсутність у прийнятих законах єдиного підходу до вирішення питань, пов’язаних з провадженням морської діяльності, невизначеність основ формування морської політики.

Узгодження окремих положень законодавчих актів необхідне для чіткого визначення морської складової євроатлантичного вибору України, прискорення інтеграції до світової та європейської транспортної системи.

Законодавство у сфері морської діяльності складається із законів, якими регулюється незначна частина відносин, що виникають під час провадження морської діяльності, та підзаконних нормативно-правових актів.

Водночас не визначені загальні підходи до удосконалення законодавчої бази з метою становлення та розвитку України як морської держави.

Мета Концепції

Мета Концепції полягає у визначенні шляхів законодавчого врегулювання відносин, пов’язаних з внутрішньою і зовнішньою політикою України у сфері морської діяльності, які є невід’ємною складовою частиною процесу побудови суверенної, незалежної, демократичної, соціальної та правової держави.

Вивчення, освоєння, збереження та використання ресурсів морів та океанів для України мають велике значення, що зумовлюється такими факторами:

географічне положення, довжина морських кордонів, площа водного простору, які перебувають під її юрисдикцією;

рівень розвитку національної економіки і напрями зовнішньоекономічної діяльності, зокрема зовнішній та внутрішній товарообіг, нагальні потреби в морських перевезеннях;

політичні, економічні та суспільні відносини з іншими державами;

морський потенціал, його здатність забезпечити реалізацію і захист національних інтересів в Азовському та Чорному морях, у Керченській протоці та в окремих районах Світового океану, недоторканність морських кордонів і свободу судноплавства;

захист території України з моря.

Шляхи розв’язання проблеми

У Законі передбачається встановити пріоритети, принципи, шляхи та способи реалізації морської політики України. Основними завданнями законопроекту є визначення:

морського потенціалу держави;

основних принципів законодавчого регулювання у сфері морської діяльності;

повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів у сфері морської діяльності;

основних засад:

- вивчення, розвідки, видобування, використання та збереження живих, неживих і енергетичних ресурсів моря, його дна та надр, повітря над ним;

- розвитку торговельного судноплавства, портової діяльності, суднобудування і судноремонту;

- морських наукових досліджень і морської освіти;

- організації туристичної діяльності, відпочинку та спорту на морі;

- забезпечення свободи відкритого моря, включаючи безпечне судноплавство, рибальство, польоти;

- договірно-правового оформлення державного кордону України на морі, його охорони та захисту суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, на континентальному шельфі, у внутрішніх морських водах і територіальному морі, у повітряному просторі над ними, на дні та в його надрах;

- захисту території України з моря;

- реалізації та захисту національних інтересів в Азовському і Чорному морях, у Керченській протоці та в окремих районах Світового океану.

Очікувані результати

Прийняття Закону сприятиме підвищенню ефективності діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, удосконаленню порядку і прозорості прийняття ними рішень з питань, пов’язаних з морською діяльністю, забезпеченню реалізації прав територіальних громад та окремих громадян, ефективному використанню територіального моря, внутрішніх морських вод, прибережних територій, а також створенню умов для ефективного міжнародного співробітництва у сфері морської діяльності.

Прийняття Закону дасть змогу сформувати державну морську політику як систему врегульованих зовнішніх та внутрішніх суспільних відносин, які виникають у процесі провадження морської діяльності, що є основним чинником реалізації національних інтересів України в цій сфері, необхідним елементом забезпечення прав і свобод людини, політичного та економічного суверенітету і національної безпеки України. Державна морська політика повинна сприяти подальшому зміцненню позицій України як морської держави, створенню умов для провадження морської діяльності.