Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
15 ноября 2017

В окупованому Криму похвалилися, що виловили на 20% більше хамси, якій загрожує зникнення

14 ноября 2017

Судновласник покинув судно з екіпажем біля берегів окупованого Криму- РПСМ

13 ноября 2017

Окупанти засудили екс-керівника Ялтинського порту до 4,5 років позбавлення волі

08 ноября 2017

Очільника управління ФАС РФ в окупованому Криму знайшли мертвим

Николаев
15 ноября 2017

Заводчани-мітингарі розблокували міст у Миколаєві, аге погрожують згодом перекрити вже обидва

15 ноября 2017

Миколаївська ОДА: погашення заборгованості суднобудівникам не в нашій компетенції

15 ноября 2017

Працівники суднобудівного заводу в Миколаєві перекрили Південнобузький міст

13 ноября 2017

ЄБРР розглядає можливість надання «Нібулону» $40 млн кредиту

Одесса
06 ноября 2017

АМКУ може оштрафувати «Євротермінал» на 10% річного доходу

31 октября 2017

Для морських піхотинців поблизу Одеси будують сучасне військове містечко

31 октября 2017

ОПЗ збільшив чистий збиток на 8%

30 октября 2017

Військова прокуратура розслідує події на території військової частини в Одесі

Херсон
03 ноября 2017

"Паллада" урочисто передала новозбудований плавучий док замовнику

24 октября 2017

Єгиптянину заборонили в'їзд до України через незаконне відвідування Криму

23 октября 2017

Херсонська "Паллада" успішно завершила випробування композитного доку

06 октября 2017

СБУ викрила на хабарі головного інспектора митного поста «Херсон-порт»

Нормативные документы

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України про підвищення кредитної підтримки пріоритетних галузей економіки

01 июня 2009 17:07:34


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України про підвищення  кредитної підтримки

пріоритетних галузей економіки 

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону

За інформацією Національного банку України у грудні 2008 року для підтримання ліквідності банків Національний банк України надав кредитів рефінансування на загальну суму близько 30,7 млрд. грн. (у тому числі, кредитів овернайт – 6,1 млрд. грн.), порівняно із 45,5 млрд. грн. (з яких 24,3 млрд. грн. – кредити овернайт) у листопаді.

Відповідно до норм статті 86 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”, рефінансування банків має здійснюватиме у порядку, затвердженому Національним банком України разом із Кабінетом міністрів України. На виконання зазначеної статті Закону було прийнято спільну постанову Кабінету Міністрів України та Національного банку України від 29.01.2009 №44 “Про порядок рефінансування банків у період фінансово-економічної кризи”.

З огляду на це, у січні 2009 року Національний банк України, відповідно до його інформації, надавав кредити рефінансування за зобов’язаннями, взятими на себе до 1 січня 2009 року, і лише з 30 січня було відновлено проведення операцій з підтримання ліквідності банків з використанням постійно-діючих механізмів.

Загальний обсяг операцій з рефінансування банків Нацональним банком України у січні становив 4,7 млрд. грн., з них: кредити овернайт – 2,2 млрд. грн., інші короткострокові кредити – 2,5 млрд. грн.

Таким чином, виходячи із зазначеного, за три останніх календарних місяці Національним банком України було надано банкам кредитів рефінансування, без урахування кредитів овернайт, на загальну суму 48.3 млрд.грн.

Також за інформацією Національного банку України в цілому в економіці за останні місяці спостерігались такі тенденції щодо обсягів кредитних вкладень:

- обсяг кредитних вкладень у листопаді 2008 року збільшився на 8.6% – до 671.6 млрд. грн. Обсяг кредитів юридичним особам збільшився на 8.4% – до 418.2 млрд. грн. Кредити, надані фізичним особам, збільшилися на 9.1% до 253.5 млрд. грн.

- обсяг кредитних вкладень у грудні 2008 року збільшився на 9,3% – до 733,9 млрд. грн. Обсяг кредитів юридичним особам збільшився на 10,2% – до 460,5 млрд. грн. Кредити, надані фізичним особам, збільшилися на 7,7% у грудні – до 273,4 млрд. грн.

Слід зауважити, що навіть й такий незначний приріст був викликаний у найбільшому ступеню за рахунок впливу курсових переоцінок раніше наданих кредитів.

При цьому, вже у січні 2009 року спостерігалось зменшення обсягу кредитних вкладень на 1,6% до 722,6 млрд. грн. Обсяг кредитів, наданих юридичним особам зменшився на 1,4% до 453,7 млрд. грн., наданих фізичним особам – зменшився на 1,8%до 268,9 млрд. грн.

Викладені цифри свідчать про негативну ситуацію, коли банківська система використовує отримані кошти рефінансування Національного банку України не для кредитної підтримки реальних секторів економіки, а на валютні операції спекулятивного характеру, міжбанківське перекредитування, виведення ресурсів за кордон тощо, а також у меншій мірі часткове обслуговування поточних операцій, часткове повернення депозитів тощо.

 

2. Цілі та завдання прийняття Закону

Запровадження законодавчого механізму регулювання забезпечення цільового використання отриманих банками коштів рефінансування Національного банку України для потреб реального сектору економіки, пріоритетних її галузей.

 

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Законопроектом встановлюється механізм, відповідно до якого банки матимуть змогу отримувати кредити рефінансування Національного банку України лише для подальшого їх використання у вигляді кредитів на потреби виробничо–промислових галузей економіки, пріоритетність яких буде встановлюватись Кабінетом Міністрів України.

 

4. Стан нормативної бази у даній сфері державного регулювання

У сфері банківського кредитування та рефінансування Національним банком України, зокрема, діють такі акти законодавства:

Цивільний кодекс України;

Закон України “Про Національний банк України”;

Закон України “Про банки і банківську діяльність”;

Закон України “Про першочергові заходи щодо запобігання  негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”;

Закон України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”;

Постанова Кабінету Міністрів України та Національного банку України від 29.01.2009 №44 “Про порядок рефінансування банків у період фінансово-економічної кризи” та інші підзаконні нормативно-правові  акти.

 

5. Фінансово-економічні обґрунтування

 

Прийняття законопроекту не потребує додаткового фінансування з Державного бюджету України. Натомість, набуття ним статусу Закону України дозволить забезпечити найважливіші галузі економіки кредитними коштами.

 

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Промислово-виробничі підприємства, що належать до пріоритетних для сталого розвитку держави галузей економіки, матимуть доступ до державних коштів, які виділяються у вигляді кредитів рефінансування Національним банком України комерційним банкам України. Це дасть можливість забезпечити поступову нормалізацію діяльності реального сектору економіки завдяки наявності у нього додаткових грошових ресурсів, які будуть використані на закупівлю виробничого обладнання, закупівлю сировини для виробничих потреб, паливо-мастильних матеріалів чи інших товарів, робіт або послуг, що використовуються в виробничому процесі чи для фінансування затверджених в установленому порядку інвестиційних чи інноваційних проектів.

 

 

 

Народні депутати України