Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

Нормативные документы

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України про підвищення кредитної підтримки пріоритетних галузей економіки

01 июня 2009 17:07:34


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України про підвищення  кредитної підтримки

пріоритетних галузей економіки 

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття Закону

За інформацією Національного банку України у грудні 2008 року для підтримання ліквідності банків Національний банк України надав кредитів рефінансування на загальну суму близько 30,7 млрд. грн. (у тому числі, кредитів овернайт – 6,1 млрд. грн.), порівняно із 45,5 млрд. грн. (з яких 24,3 млрд. грн. – кредити овернайт) у листопаді.

Відповідно до норм статті 86 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”, рефінансування банків має здійснюватиме у порядку, затвердженому Національним банком України разом із Кабінетом міністрів України. На виконання зазначеної статті Закону було прийнято спільну постанову Кабінету Міністрів України та Національного банку України від 29.01.2009 №44 “Про порядок рефінансування банків у період фінансово-економічної кризи”.

З огляду на це, у січні 2009 року Національний банк України, відповідно до його інформації, надавав кредити рефінансування за зобов’язаннями, взятими на себе до 1 січня 2009 року, і лише з 30 січня було відновлено проведення операцій з підтримання ліквідності банків з використанням постійно-діючих механізмів.

Загальний обсяг операцій з рефінансування банків Нацональним банком України у січні становив 4,7 млрд. грн., з них: кредити овернайт – 2,2 млрд. грн., інші короткострокові кредити – 2,5 млрд. грн.

Таким чином, виходячи із зазначеного, за три останніх календарних місяці Національним банком України було надано банкам кредитів рефінансування, без урахування кредитів овернайт, на загальну суму 48.3 млрд.грн.

Також за інформацією Національного банку України в цілому в економіці за останні місяці спостерігались такі тенденції щодо обсягів кредитних вкладень:

- обсяг кредитних вкладень у листопаді 2008 року збільшився на 8.6% – до 671.6 млрд. грн. Обсяг кредитів юридичним особам збільшився на 8.4% – до 418.2 млрд. грн. Кредити, надані фізичним особам, збільшилися на 9.1% до 253.5 млрд. грн.

- обсяг кредитних вкладень у грудні 2008 року збільшився на 9,3% – до 733,9 млрд. грн. Обсяг кредитів юридичним особам збільшився на 10,2% – до 460,5 млрд. грн. Кредити, надані фізичним особам, збільшилися на 7,7% у грудні – до 273,4 млрд. грн.

Слід зауважити, що навіть й такий незначний приріст був викликаний у найбільшому ступеню за рахунок впливу курсових переоцінок раніше наданих кредитів.

При цьому, вже у січні 2009 року спостерігалось зменшення обсягу кредитних вкладень на 1,6% до 722,6 млрд. грн. Обсяг кредитів, наданих юридичним особам зменшився на 1,4% до 453,7 млрд. грн., наданих фізичним особам – зменшився на 1,8%до 268,9 млрд. грн.

Викладені цифри свідчать про негативну ситуацію, коли банківська система використовує отримані кошти рефінансування Національного банку України не для кредитної підтримки реальних секторів економіки, а на валютні операції спекулятивного характеру, міжбанківське перекредитування, виведення ресурсів за кордон тощо, а також у меншій мірі часткове обслуговування поточних операцій, часткове повернення депозитів тощо.

 

2. Цілі та завдання прийняття Закону

Запровадження законодавчого механізму регулювання забезпечення цільового використання отриманих банками коштів рефінансування Національного банку України для потреб реального сектору економіки, пріоритетних її галузей.

 

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Законопроектом встановлюється механізм, відповідно до якого банки матимуть змогу отримувати кредити рефінансування Національного банку України лише для подальшого їх використання у вигляді кредитів на потреби виробничо–промислових галузей економіки, пріоритетність яких буде встановлюватись Кабінетом Міністрів України.

 

4. Стан нормативної бази у даній сфері державного регулювання

У сфері банківського кредитування та рефінансування Національним банком України, зокрема, діють такі акти законодавства:

Цивільний кодекс України;

Закон України “Про Національний банк України”;

Закон України “Про банки і банківську діяльність”;

Закон України “Про першочергові заходи щодо запобігання  негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”;

Закон України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”;

Постанова Кабінету Міністрів України та Національного банку України від 29.01.2009 №44 “Про порядок рефінансування банків у період фінансово-економічної кризи” та інші підзаконні нормативно-правові  акти.

 

5. Фінансово-економічні обґрунтування

 

Прийняття законопроекту не потребує додаткового фінансування з Державного бюджету України. Натомість, набуття ним статусу Закону України дозволить забезпечити найважливіші галузі економіки кредитними коштами.

 

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Закону

Промислово-виробничі підприємства, що належать до пріоритетних для сталого розвитку держави галузей економіки, матимуть доступ до державних коштів, які виділяються у вигляді кредитів рефінансування Національним банком України комерційним банкам України. Це дасть можливість забезпечити поступову нормалізацію діяльності реального сектору економіки завдяки наявності у нього додаткових грошових ресурсів, які будуть використані на закупівлю виробничого обладнання, закупівлю сировини для виробничих потреб, паливо-мастильних матеріалів чи інших товарів, робіт або послуг, що використовуються в виробничому процесі чи для фінансування затверджених в установленому порядку інвестиційних чи інноваційних проектів.

 

 

 

Народні депутати України