Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

Нормативные документы

Про затвердження Критеріїв ефективності управління корпоративними правами держави

07 июня 2009 18:11:05

НАКАЗ ФОНДУ ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ від 07.05.2009 N 694


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        07.05.2009  N 694


                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      1 червня 2009 р.
                                      за N 477/16493

Про затвердження Критеріїв ефективності
управління корпоративними правами держави

      Відповідно до  статті  7  Закону  України   "Про   управління об'єктами  державної  власності"  (  185-16 ),  пункту 3 Критеріїв визначення ефективності управління об'єктами державної  власності, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2007 N  832  (  832-2007-п  )  (із  змінами),  та  з  метою  підвищення ефективності   управління   корпоративними   правами   держави   в господарських товариствах,  у статутному капіталі яких є  державна частка, Н А К А З У Ю:
     1. Затвердити Критерії ефективності управління корпоративними правами держави, що додаються.
     2. Департаменту стратегії корпоративного управління:
     2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну  реєстрацію до Міністерства юстиції України.
     2.2. Після   державної  реєстрації  цього  наказу  подати  на опублікування   в   Державному   інформаційному    бюлетені    про приватизацію,  а  також  на  офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника Голови Фонду С.Бухаленкова.
     4. Цей  наказ  набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.


 В.о. Голови Фонду                                    Д.Парфененко

КРИТЕРІЇ
ефективності управління
корпоративними правами держави
 

     1. Ці  Критерії  розроблено  відповідно  до  статті  7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" ( 185-16 ), пункту  3  Критеріїв  визначення ефективності управління об'єктами державної власності,  затверджених постановою  Кабінету  Міністрів України  від  19.06.2007  N 832 ( 832-2007-п ) (із змінами),  та з метою підвищення ефективності  управління  корпоративними  правами держави  шляхом  запровадження прозорої системи оцінки результатів такого управління.

     2. У цьому нормативно-правовому  акті  терміни  вживаються  у такому значенні:
     об'єкти державної   власності,   до    яких    застосовуються Критерії, -  корпоративні права,  що належать державі у статутному капіталі господарських товариств;
     суб'єкти управління    об'єктами    державної   власності   - міністерства,  Фонд  державного  майна  України  та  інші   органи виконавчої  влади,  які  здійснюють управління об'єктами державної власності.

     3. Визначенню  оцінки   ефективності   управління   об'єктами державної власності не підлягають корпоративні права,  що належать державі  у  статутному  капіталі  господарських   товариств,   які перебувають у процесі банкрутства на стадії санації чи ліквідації.

     4. Звітним  періодом,  за  який проводиться оцінка визначення ефективності   управління   об'єктами   державної   власності,   є календарний квартал, рік.

     5. Інформаційною  базою  для  визначення  оцінки ефективності управління об'єктами державної власності  є  показники  фінансових планів  об'єктів  державної власності,  а також дані фінансової та статистичної звітності:
     форма N  1,  наведена  у  додатку  до  Положення  (стандарту) бухгалтерського   обліку   2    "Баланс", затвердженого    наказом Міністерства  фінансів  України  від  31.03.99  N 87 ( z0396-99 ), зареєстрованого у  Міністерстві  юстиції   України   21.06.99   за N 396/3689 (зі змінами);
     форма N  2,  наведена  у  додатку  до  Положення  (стандарту) бухгалтерського   обліку   3   "Звіт  про  фінансові  результати", затвердженого   наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 N 87 ( z0397-99 ),  зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 21.06.99 за N 397/3690 (зі змінами);
     форма N  1-м та форма N 2-м,  наведені у додатку до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25  "Фінансовий  звіт  суб'єкта малого   підприємництва",   затвердженого   наказом   Міністерства фінансів України від 25.02.2000 N 39 ( z0161-00 ), зареєстрованого у Міністерстві  юстиції  України  15.03.2000  за  N  161/4382  (зі змінами);
     форма N    1-ПВ   (термінова,   місячна)   "Звіт   з   праці" ( va223202-07   ),   затверджена   наказом   Державного   комітету статистики України від 17.07.2007 N 223 ( v0223202-07 );
     форма N 1-Б "Звіт про фінансові результати і  дебіторську  та кредиторську заборгованість" ( va264202-08 ),  затверджена наказом Державного комітету  статистики  України  від  04.08.2008  N   264 ( v0264202-08 ).

     6. Об'єкти державної власності розподіляються на такі групи:
     група 1 - частка  держави,  яка  перевищує  50  відсотків,  у статутному  капіталі господарських товариств (крім товариств,  які мають стратегічне значення для економіки та  безпеки  держави,  та товариств, які перебувають у процесі банкрутства);
     група 2  -  частка  держави,  яка  менше  або   дорівнює   50 відсоткам,  у  статутному  капіталі  господарських товариств (крім товариств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, та товариств, які перебувають у процесі банкрутства);
     група 3 - частка держави у статутному капіталі  господарських товариств   (незалежно   від   розміру),  що  створені  в  процесі приватизації і корпоратизації та які  мають  стратегічне  значення для   економіки   і  безпеки  держави,  визначених  відповідно  до постанови Кабінету  Міністрів  України   від 23.12.2004   N   1734 ( 1734-2004-п ) "Про затвердження переліку підприємств,  які мають стратегічне  значення  для  економіки  і  безпеки   держави"   (із змінами);
     група 4 - частка держави у статутному капіталі  господарських товариств (незалежно від розміру),  щодо яких було порушено справу про банкрутство та застосовано процедуру розпорядження майном.
     7. Критерії  поділяються  на  некомерційні,   комерційні   та ефективності  прийняття  управлінських  рішень органами управління
об'єкта державної власності (додаток 1).
     Нормативні значення    Критеріїв    ефективності   управління корпоративними правами держави наведені у додатку 2.

     8. Оцінка   ефективності   управління   об'єктами   державної власності може мати такі значення:
     ефективна;
     задовільна;
     неефективна.

     9. Оцінка   ефективності   управління   об'єктом    державної власності груп 1 та 3 визнається:
     9.1. Ефективною,  якщо  господарське  товариство,  в  якому є об'єкт  державної  власності,   не   має   або   скорочує   обсяги простроченої    заборгованості   з   виплати   заробітної   плати, простроченої кредиторської заборгованості  між  підприємствами  та установами   в   межах   України  та  з  суб'єктами  господарської діяльності інших країн;  усі показники за комерційними  критеріями перебувають   у   межах   нормативних   значень;   не  зменшується середньооблікова кількість штатних працівників; за підсумками року що минув,  сплачено дивіденди у розмірі,  не меншому ніж визначено фінансовим планом,  та спостерігається зростання вартості  активів товариства.
     9.2. Задовільною,  якщо  господарське  товариство,  в якому є об'єкт  державної  власності,   не   має   або   скорочує   обсяги простроченої    заборгованості   з   виплати   заробітної   плати, простроченої кредиторської заборгованості  між  підприємствами  та установами   в   межах   України  та  з  суб'єктами  господарської діяльності інших країн;  більшість показників (п'ять і більше)  за комерційними  критеріями  перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників;  за підсумками  року,  що  минув,  сплачено  дивіденди  у розмірі,  не меншому ніж визначено фінансовим планом.
     9.3. В усіх інших  випадках  оцінка  ефективності  управління об'єктом державної власності груп 1 та 3 визнається неефективною.
     10. Оцінка   ефективності   управління   об'єктом   державної власності групи 2 визнається:
     10.1. Ефективною,  якщо господарське товариство,  в  якому  є об'єкт   державної   власності,   не   має   або  скорочує  обсяги простроченої   заборгованості   з   виплати   заробітної    плати, простроченої  кредиторської  заборгованості  між підприємствами та установами  в  межах  України  та   з   суб'єктами   господарської діяльності  інших країн;  усі показники за комерційними критеріями перебувають  у   межах   нормативних   значень;   не   зменшується середньооблікова кількість штатних працівників; за підсумками року що минув, сплачено дивіденди та спостерігається зростання вартості активів товариства.
     10.2. Задовільною,  якщо  Господарське товариство,  в якому є об'єкт  державної  власності,   не   має   або   скорочує   обсяги простроченої    заборгованості   з   виплати   заробітної   плати, простроченої кредиторської заборгованості  між  підприємствами  та установами   в   межах   України  та  з  суб'єктами  господарської діяльності інших країн;  не зменшується середньооблікова кількість штатних  працівників;  більшість  показників  (п'ять  і більше) за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень.
     10.3. В усіх інших випадках  оцінка  ефективності  управління об'єктом державної власності групи 2 визнається неефективною.
     11. Оцінка   ефективності   управління   об'єктом   державної власності групи 4 визнається:
     11.1. Ефективною,  якщо господарське товариство,  в  якому  є об'єкт   державної   власності,   не   має   або  скорочує  обсяги простроченої   заборгованості   з   виплати   заробітної    плати, простроченої  кредиторської  заборгованості  між підприємствами та установами  в  межах  України  та   з   суб'єктами   господарської діяльності інших країн;  не зменшується середньооблікова кількість штатних   працівників;   коефіцієнт   рентабельності    діяльності перебуває у межах нормативних значень.
     11.2. Задовільною,  якщо  господарське товариство,  в якому є об'єкт  державної  власності,   не   має   або   скорочує   обсяги простроченої    заборгованості   з   виплати   заробітної   плати, простроченої кредиторської заборгованості  між  підприємствами  та установами   в   межах   України  та  з  суб'єктами  господарської діяльності інших країн;  не зменшується середньооблікова кількість штатних    працівників;   коефіцієнт   рентабельності   діяльності перебуває поза межами нормативних значень.
     11.3. В усіх інших випадках  оцінка  ефективності  управління об'єктом державної власності групи 4 визнається неефективною.
     12. Оцінка  ефективності  управління  корпоративними  правами держави у господарському товаристві,  в якому є  об'єкт  державної власності,  що  не  надало  фінансової  та  статистичної звітності суб'єкту управління відповідно  до  пункту  5  цих  Критеріїв  або протягом звітного періоду не здійснювало господарської діяльності, визнається неефективною.
     13. Суб'єкти управління за результатами  оцінки  ефективності управління  об'єктами  державної  власності  складають  таблиці за формами,  наведеними у додатку 3 (для кожного об'єкта  управління) та додатку 4.
     Інформація за формою,  наведеною у  додатку  4,  надсилається суб'єктами  управління  до  Фонду  державного майна України у такі терміни:  до 15 травня - за I квартал,  14 серпня - за II квартал, 14 листопада - за III квартал, 14 квітня - за рік.
     14. У  разі  коли  ефективність управління об'єктом державної власності визнано задовільною або неефективною, суб'єкт управління надає пропозиції щодо:
     зміни складу органів управління об'єкта  державної  власності чи представника держави;
     необхідності реорганізації   чи   реструктуризації    об'єкта державної власності;
     приватизації об'єктів державної власності, перебування яких у державній власності є недоцільним;
     передачі об'єкта державної власності в комунальну власність з метою зміцнення майнової бази територіальних громад.


 Директор Департаменту
 стратегії корпоративного
 управління                                              А.Сачівко
 

Додаток 1
до Критеріїв ефективності управління
корпоративними правами держави
 
ВИДИ КРИТЕРІЇВ
ефективності управління
корпоративними правами держави

 

 

N
Критерії ефективності управління корпоративними правами держави
 
1.
Некомерційні критерії
1.1
Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу
1.2
Сума простроченої заборгованості з виплати заробітної плати
1.3
Сума простроченої кредиторської заборгованості між підприємствами
 та установами в межах України
1.4
Сума простроченої кредиторської заборгованості з суб'єктами
 господарської діяльності інших країн
2.
Комерційні критерії
2.1
Обсяги чистого доходу (виручки) від реалізації продукції(товарів, 
робіт, послуг)
2.2
Обсяги чистого прибутку (збитку)
2.3
Коефіцієнт зносу основних засобів
2.4
Коефіцієнт рентабельності активів
2.5
Коефіцієнт рентабельності діяльності
2.6
Коефіцієнт абсолютної ліквідності
2.7
Коефіцієнт швидкої ліквідності
2.8
Коефіцієнт забезпеченості власними оборотними коштами
2.9
Коефіцієнт покриття
3.
Критерії ефективності прийняття управлінських рішень органами 
управління об'єкта державної власності
3.1
Сума сплачених дивідендів за підсумками року, що минув 
(враховується за підсумками II кварталу)
3.2
Вартість активів товариства

Додаток 2
до Критеріїв ефективності
управління корпоративними 
правами держави 
 
НОРМАТИВНІ ЗНАЧЕННЯ 
Критеріїв ефективності управління 
корпоративними правами держави

N з/п
Критерії ефективності 
управління корпоративними
 правами держави
Нормативне 
значення
Порядок розрахунку
1.1
Середньооблікова кількість
 штатних працівників 
облікового складу
Тенденція до 
збільшення
форма N 1ПВ "Звіт 
з праці термінова,
місячна), рядок 
1040, графа 2 
1.2
Сума простроченої 
заборгованості з виплати 
заробітної плати
Відсутня або 
до зменшення
Сума простроченої 
Відсутня або форма
N 1ПВ "Звіт з 
праці плати 
(термінова,
 місячна), рядок 
2020, графа 1 
1.3
Сума простроченої 
кредиторської 
заборгованості між 
підприємствами
 та установами в межах 
України
Відсутня або
 до зменшення
форма N 1Б (II 
розділ  річна, 
квартальна) "Звіт 
про фінансові 
результати і 
дебіторську та 
кредиторську 
заборгованість", 
рядок 020, графа 6
1.4
Сума простроченої 
кредиторської 
заборгованості з 
суб'єктами  господарської
 діяльності інших країн
Відсутня або
 до зменшення
форма N 1Б (II 
розділ  річна, 
квартальна) "Звіт
 про фінансові
 результати і 
дебіторську та 
кредиторську 
заборгованість" 
рядок 030, графа 6
2.
Комерційні критерії
 
 
2.1
Обсяги чистого доходу 
(виручки) від реалізації 
продукції(товарів, 
робіт, послуг)
Затверджені
фінансовим 
планом
форма N 2 "Звіт
 про фінансові 
результати" рядок
 035, графа 3, 
форма N 2м "Звіт 
про фінансові 
результати" рядок 
030, графа 3, 
фінансовий план 
ідприємства, рядок 
005
2.2
Обсяги чистого прибутку
 (збитку)
Затверджені
фінансовим 
планом
форма N 2 "Звіт 
про фінансові 
результати" рядок 
220 (225), графа 
3, форма N 2м 
"Звіт про 
фінансові 
результати" рядок 
190, графа 3, 
фінансовий план 
підприємства,
 рядок 023/1 
(023/2)
2.3
Коефіцієнт зносу основних
 засобів
Тенденція до
 зменшення
форма N рядок 032,
 форма N 1м, рядок
 032 форма N 1, 
рядок 031 форма N 
1м, рядок 031
2.4
Коефіцієнт рентабельності
 активів
> 0, збільшення
форма N 2, рядок 
220 (225), форма N
 2м рядок 190,
 (форма N 1 рядок
 280, графи 3+4)/2
 (форма N 1м, 
рядок 280, графи 
3+4)/2 
 
2.5
Коефіцієнт рентабельності 
діяльності
> 0, 
збільшення
форма N 2 рядок 
220 (225), форма N
 2м рядок 190 
форма N 2, рядок 
035 форма N 2м, 
рядок 030
2.6
Коефіцієнт абсолютної 
ліквідності
> 0, 
збільшення
форма N рядки 
230+240, форма N 
1м рядки 230+240 
форма N 1, рядок 
620 форма N 1м, 
рядок 620 
2.7
Коефіцієнт швидкої 
ліквідності
0,6  0,8
форма N 1 рядки 
260 100110 
120130140, форма N
 1м рядки 260 
100130 форма N 1,
 рядок 620 форма N
 1м, рядок 620
2.8
Коефіцієнт забезпеченості
 власними оборотними 
коштами
> 0,1
форма N 1 рядки
260620, форма N 1м
 рядки 260620 
форма N 1, рядок 
260 форма  N 1м,
 рядок 260 
2.9
Коефіцієнт покриття
1,0  2,5
форма N 1 рядок 
260, форма N 1м 
рядок 260 форма N 
1, рядок 620 форма
 N 1м, рядок 620
3.
Критерії ефективності 
прийняття управлінських 
рішень органами 
управління об'єкта 
державної власності
 
 
3.1
Сума сплачених дивідендів 
за підсумками року, що 
минув (враховується за 
підсумками II кварталу)
Затверджені
фінансовим 
планом
Фінансовий план
3.2
Вартість активів 
товариства
Тенденція до 
збільшення
форма N рядок 
280графа 4, форма N 
1м, рядок 280, графа
 4

Додаток 3,4 див. в Наказі.