Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
15 ноября 2017

В окупованому Криму похвалилися, що виловили на 20% більше хамси, якій загрожує зникнення

14 ноября 2017

Судновласник покинув судно з екіпажем біля берегів окупованого Криму- РПСМ

13 ноября 2017

Окупанти засудили екс-керівника Ялтинського порту до 4,5 років позбавлення волі

08 ноября 2017

Очільника управління ФАС РФ в окупованому Криму знайшли мертвим

Николаев
15 ноября 2017

Заводчани-мітингарі розблокували міст у Миколаєві, аге погрожують згодом перекрити вже обидва

15 ноября 2017

Миколаївська ОДА: погашення заборгованості суднобудівникам не в нашій компетенції

15 ноября 2017

Працівники суднобудівного заводу в Миколаєві перекрили Південнобузький міст

13 ноября 2017

ЄБРР розглядає можливість надання «Нібулону» $40 млн кредиту

Одесса
06 ноября 2017

АМКУ може оштрафувати «Євротермінал» на 10% річного доходу

31 октября 2017

Для морських піхотинців поблизу Одеси будують сучасне військове містечко

31 октября 2017

ОПЗ збільшив чистий збиток на 8%

30 октября 2017

Військова прокуратура розслідує події на території військової частини в Одесі

Херсон
03 ноября 2017

"Паллада" урочисто передала новозбудований плавучий док замовнику

24 октября 2017

Єгиптянину заборонили в'їзд до України через незаконне відвідування Криму

23 октября 2017

Херсонська "Паллада" успішно завершила випробування композитного доку

06 октября 2017

СБУ викрила на хабарі головного інспектора митного поста «Херсон-порт»

Нормативные документы

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту Закону України«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо судноплавства»

15 июня 2009 21:44:47


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту Закону України«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо судноплавства»

29 травня 2009 року, 14:08

1.     Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

 

Проблемою є невизначення засад організації та експлуатації морських портів, зокрема правовідносин, пов’язаних із державним регулюванням діяльності в сфері портів, створенням та діяльністю портів, правовим режимом території та акваторії порту, його інфраструктурою, справлянням та використанням цільових портових зборів, організацією судноплавства в порту, обслуговуванням суден, пасажирів і вантажу, режимом перебування у порту, режимом пропуску через державний кордон України, організацією роботи при виникненні надзвичайних ситуацій, трудовими відносинами в порту.

Існуюча проблема негативно позначається на діяльності суб’єктів господарювання (судновласників, морських торговельних портів тощо), неефективність державного нагляду може призвести до експлуатації суден, гідротехнічних споруд, інших засобів з порушеннями обов’язкових вимог з безпеки судноплавства, що у свою чергу зумовлює зростання ймовірності виникнення аварійних ситуацій на водних шляхах, загибелі людей, матеріальних збитків, забруднення довкілля тощо.

У зв’язку з наведеним виникла необхідність врегулювання правовідносин, пов’язаних з організацією та експлуатацією морських портів України та визначення правових, економічних і організаційних основ діяльності портів,  впорядкування функцій державного управління, нагляду і контролю в сфері торговельного мореплавства і безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах для організації збалансованої системи державного управління в галузі морського і річкового транспорту України.

Проект Закону  України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо судноплавства” розроблений на виконання Указу Президента України від 20.05.2008 № 463/2008 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 травня 2008 року «Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави» з метою врегулювання правовідносин, пов’язаних з організацією та експлуатацією морських портів України, вирішення питань щодо недопущення відчуження з державної власності акваторії, земель морських портів, причалів, залізничних і автомобільних під'їзних шляхів, а також щодо ефективного адміністративного управління портами.

 

2.           Визначення цілей державного регулювання

 

Ціллю державного регулювання є приведення Кодексу торговельного мореплавства України у відповідність до законодавства, в тому числі, до Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»; сприяння проведенню ринкових перетворень у галузі торговельного мореплавства, морського і річкового транспорту вцілому; прискорення інтеграції транспортної системи України до світової та європейської транспортних систем, адаптації до законодавства Європейського Союзу і гармонізації з міжнародним правовим режимом торговельного мореплавства; проведення структурних перетворень, спрямованих на модернізацію системи управління в галузі торговельного мореплавства; створення правового підґрунтя для реформування системи управління морськими торговельними портами.

 

3.           Визначення та оцінка усіх альтернативних способів досягнення зазначених цілей з аргументацією переваг обраного способу

 

Обраний спосіб направлений на оптимізацію структури управління, удосконалення організації державної системи безпеки судноплавства в територіальному морі, внутрішніх водах України і в портах, здійснення міжнародного співробітництва у сфері торговельного мореплавства, забезпечення додержання законодавства і вимог міжнародних договорів України в галузі мореплавства.

Альтернативою є відмова від прийняття даного проекту Закону України. У такому випадку питання про комплексне вирішення проблем у сфері правовідносин, пов’язаних з організацією та експлуатацією морських портів України та надання законної сили правовим, економічним і організаційним основам діяльності портів, впорядкування функцій державного управління, нагляду і контролю в сфері торговельного мореплавства і безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах, а також проведення ринкових перетворень у галузі торговельного мореплавства, морського і річкового транспорту вцілому, прискорення інтеграції транспортної системи України до світової та європейської транспортних систем, залишаться невирішеними.

 

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

 

Проектом регуляторного акта пропонується внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (далі – КТМ), який набрав чинності у 1995 році, та, у зв’язку з цим, внесення відповідних змін до Земельного кодексу України, Водного кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Запропоновані проектом акта зміни спрямовані на:

- приведення його у відповідність до законодавства, в тому числі, до Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а також законодавчого визначення, зокрема, таких понять, як “морський термінал”, “портова діяльність”, “портовий оператор”, “інфраструктура порту”, “спеціалізований майновий комплекс”, „спеціалізовані послуги”, що сприятиме проведенню ринкових перетворень у галузі торговельного мореплавства, морського і річкового транспорту вцілому;

- створення правового підґрунтя для реформування системи управління морськими торговельними портами;

- проведення структурних перетворень, спрямованих на модернізацію системи управління в галузі торговельного мореплавства;

- приведення системи управління портами у відповідність до міжнародного законодавства;

- розмежування господарського та державного управління, створення умов для встановлення чіткої системи управління морським, річковим транспортом та діяльністю морських торговельних портів, що є важливим чинником для забезпечення життєдіяльності держави в цілому;

- організацію роботи державної системи забезпечення безпеки судноплавства у морських, річкових портах, територіальному морі, внутрішніх водах, на внутрішніх водних шляхах та на українських суднах;

- стимулювання розвитку конкурентного середовища на ринку портових послуг, підвищення конкурентоспроможності українського транспортного комплексу на світовому ринку та забезпечення участі у портовій діяльності суб’єктами господарювання усіх форм власності на принципах добросовісної конкуренції;

- адаптацію законодавства України до законодавства Європейського Союзу і гармонізацію з міжнародним правовим режимом торговельного мореплавства;

- прискорення інтеграції транспортної системи України до світової та європейської транспортних систем.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Головною мотивацією регуляторного акта є приведення норм КТМ у відповідність до:

- законодавства у сфері торговельного мореплавства та навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;

- міжнародних договорів з питань торговельного мореплавства, стороною яких є Україна;

- сучасної практики міжнародного торговельного мореплавства, вимог законодавства Європейського Союзу.

Метою проекту акта є також впорядкування і розподіл функцій управління майном та державного нагляду і контролю.

Разом із внесенням змін до КТМ вносяться зміни  до Земельного кодексу України, Водного кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Змінами до Земельного кодексу України передбачено закріплення за землями морського та річкового транспорту, що відносяться до земель водного фонду, прибережних захисних смуг, статусу державної власності без права їх передачі у комунальну та приватну власність; Водного кодексу України є визначення особливого статусу земель водного фонду та особливості користування водними об’єктами для потреб морського та річкового транспорту; Кодексу України про адміністративні правопорушення є коригування переліку органів морського та річкового транспорту, яким надається право розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення.

 

Економічною мотивацією є оптимізація витрат Державного бюджету України, підвищення обсягів роботи морського транспорту, її ефективності та прибутковості, що, в свою чергу, забезпечить збільшення відрахувань до Державного бюджету України.

 

Загальнодержавною мотивацією є приведення норм Кодексу торговельного мореплавства України, Земельного кодексу України, Водного кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення у відповідність до законодавства у сфері торговельного мореплавства та навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», міжнародних договорів з питань торговельного мореплавства, стороною яких є Україна, вимог законодавства Європейського Союзу.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного  акта

 

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття  регуляторного акта:

 

 

 

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Додаткові витрати відсутні

Проведення ринкових перетворень у галузі торговельного мореплавства, морського і річкового транспорту, прискорення інтеграції транспортної системи України до світової та європейської транспортних систем, адаптація до законодавства Європейського Союзу і гармонізація з міжнародним правовим режимом торговельного мореплавства; проведення структурних перетворень, спрямованих на модернізацію системи управління в галузі торговельного мореплавства; створення правового підґрунтя для реформування системи управління морськими торговельними портами

 

Громадяни

Додаткові витрати відсутні

Прямих вигод не отримують.

Для громадян очікуються непрямі вигоди, які вони отримують через регулювання державою справляння та використання цільових портових зборів, організації судноплавства в порту, обслуговування суден, пасажирів і вантажу, режиму перебування у порту, режиму пропуску через державний кордон України, організації роботи при виникненні надзвичайних ситуацій, трудовими відносинами в порту.

 

Суб’єкти господарювання

Додаткові витрати відсутні

Прямих вигод не отримують.

Непрямі вигоди пов’язані з визначенням, зокрема, таких понять, як “морський термінал”, “портова діяльність”, “портовий оператор”, “інфраструктура порту”, “спеціалізований майновий комплекс”, „спеціалізовані послуги”, що сприятиме проведенню ринкових перетворень у галузі торговельного мореплавства, морського і річкового транспорту вцілому; визначення засад організації та експлуатації морських портів, зокрема правовідносин, пов’язаних із державним регулюванням діяльності в сфері портів, створенням та діяльністю портів, правовим режимом території та акваторії порту, його інфраструктурою, справлянням та використанням цільових портових зборів, організацією судноплавства в порту, обслуговуванням суден, пасажирів і вантажу, режимом перебування у порту, режимом пропуску через державний кордон України, організацією роботи при виникненні надзвичайних ситуацій, трудовими відносинами в порту.