Погода в інших містах

РУБРИКАЦИЯ

Крым
20 марта 2018

Суховантаж Berg повторно затонув біля окупованої Феодосії

05 марта 2018

Суховантаж окупантів зіткнувся з кримським сейнером в Керченській протоці

14 февраля 2018

Будівельники Керченського моста не змогли зістикувати металеві прольоти

13 февраля 2018

"Це економічна блокада українських портів": оприлюднено фото зведених окупантами арок керченського мосту

Николаев
05 апреля 2018

Затриманий на хабарі екс-керівник НСЗ Петров оскаржує свій арешт

03 апреля 2018

На заводі Новинського ремонтують земснаряд, що здійснював днопоглиблення в порту Южний

26 марта 2018

Миколаївський порт за два місяці збільшив перевалку вантажів на 5,9%

26 марта 2018

СБУ затримала на хабарі екс-керівника МСЗ

Одесса
18 апреля 2018

Одеський порт з початку року скоротив перевалку вантажів на 7,6%

28 марта 2018

Під Одесою блокували "невідомо чий" танкер, що ходив в Росію: моряки скаржаться, що не можуть зійти на берег

06 марта 2018

Одеський порт збільшив річний фінансовий результат на 18%

06 марта 2018

Рішення MAERSK припинити судозаходи не пов'язане з умовами роботи в Одеському порту - адміністрація

Херсон
20 марта 2018

Укладено договір на проведення днопоглиблення в порту Херсон

01 марта 2018

Херсонський порт віддасть в оренду "приватникам" оздоровчий табір "Фрегат"

29 января 2018

Херсонський порт оголосив льодову кампанію

24 января 2018

Херсонський порт очолив Олександр Сухін

Нормативные документы

Про затвердження Положення про Державну систему управління безпекою судноплавства

30 октября 2009 12:19:19


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

від 7 жовтня 2009 р. N 1137

Київ

Про затвердження Положення про Державну

систему управління безпекою судноплавства

Відповідно до підпункту 9 пункту 3 рішення Ради національної

безпеки і оборони України від 16 травня 2008 р. "Про заходи щодо

забезпечення розвитку України як морської держави"

( n0015525-08 ), введеного в дію Указом Президента України від

20 травня 2008 р. N 463 ( 463/2008 ), Кабінет Міністрів України

п о с т а н о в л я є:

1. Затвердити Положення про Державну систему управління

безпекою судноплавства, що додається.

2. Міністерству транспорту та зв'язку та іншим центральним

органам виконавчої влади в тримісячний строк:

подати пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів

України у відповідність з цією постановою;

привести власні нормативно-правові акти у відповідність з

цією постановою.

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Інд. 21

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 7 жовтня 2009 р. N 1137

ПОЛОЖЕННЯ

про Державну систему управління

безпекою судноплавства

1. Державною системою управління безпекою судноплавства

(далі - система управління) є сукупність суб'єктів, що здійснюють

скоординовані заходи у сфері судноплавства, спрямовані на

запобігання виникненню та зменшення наслідків аварій, які можуть

заподіяти шкоду здоров'ю і життю людини, навколишньому природному

середовищу та майну.

2. Суб'єктами системи управління є:

органи виконавчої влади;

Координаційний комітет з пошуку і рятування на морі;

державна лоцманська служба;

служба регулювання руху суден;

морська аварійно-рятувальна служба;

державні підприємства, установи та організації, що провадять

діяльність у сфері навігаційно-гідрографічного забезпечення

судноплавства;

державні підприємства, що провадять діяльність у сфері

організації морського зв'язку та телекомунікації, річкової

інформаційної системи;

державні підприємства, що обслуговують судноплавні морські та

річкові шляхи;

державні класифікаційні товариства;

морські порти;

державні галузеві проектно-конструкторські та

науково-дослідні установи;

державні підприємства, установи та організації, діяльність

яких пов'язана із забезпеченням безпеки судноплавства.

3. Система управління забезпечує:

зниження рівня ризику виникнення обставин, що зумовлюють

аварії у сфері судноплавства;

захист життя, здоров'я і прав людини, збереження майна під

час судноплавства;

забезпечення екологічної безпеки судноплавства та запобігання

шкідливому впливу судноплавства на навколишнє природне середовище;

вирішення питань техногенної безпеки, цивільної оборони і

захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій

техногенного і природного характеру;

визначення повноважень суб'єктів системи, умов та порядку їх

взаємодії на всіх рівнях управління;

додержання суб'єктами системи управління міжнародних

стандартів з безпеки судноплавства;

нормативно-правове і нормативно-технічне забезпечення

судноплавства;

стимулювання безпечного судноплавства.

4. Основними завданнями суб'єктів системи управління є

організація:

1) державного регулювання безпечного перевезення пасажирів і

вантажів;

2) пошуку та рятування людей і суден, що зазнали лиха на морі

та внутрішніх судноплавних річкових шляхах;

3) оперативного реагування у разі виникнення аварій,

розслідування їх причин та умов, розроблення заходів щодо

запобігання аваріям;

4) контролю відповідності стану суден установленим технічним

вимогам, умовам плавання та перебування на них людей;

5) контролю підготовки, перепідготовки та підвищення

кваліфікації плавскладу суден, фахівців берегових підприємств;

6) створення належних санітарно-гігієнічних і

протиепідемічних умов перебування екіпажу та пасажирів на суднах,

зокрема забезпечення дотримання режиму праці та відпочинку;

7) захисту суден і портових засобів від незаконного

втручання;

8) інформаційного, навігаційно-гідрографічного та

гідрометеорологічного забезпечення судноплавства;

9) регулювання руху суден;

10) лоцманського та криголамного проведення суден;

11) безпечної експлуатації судноплавних шляхів, акваторій,

гідротехнічних та інших споруд, пов'язаних із судноплавством;

12) заходів із забезпечення відповідності стану берегових

підприємств, діяльність яких пов'язана із забезпеченням безпеки

судноплавства, міжнародним і національним стандартам з безпеки

судноплавства.

5. Загальне керівництво системою управління здійснюється

Кабінетом Міністрів України через Мінтрансзв'язку, яке забезпечує:

1) реалізацію єдиної державної політики у сфері управління

безпекою судноплавства шляхом координації дій центральних органів

виконавчої влади, приведення системи управління у відповідність з

міжнародними, зокрема європейськими стандартами з безпеки

судноплавства;

2) здійснення відповідно до законодавства державного нагляду

за додержанням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення

безпеки торговельного мореплавства, руху на морському і річковому

транспорті;

3) функціонування за участю заінтересованих органів

виконавчої влади національної системи пошуку і рятування на морі;

4) організацію створення та функціонування національної

системи пошуку і рятування на внутрішніх судноплавних морських та

річкових шляхах;

5) організацію взаємодії з центральними органами виконавчої

влади з питань:

здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою

мореплавства риболовних суден та їх реєстрації, дотримання

міжнародних договорів України з питань підготовки і перепідготовки

плавскладу, а також участі у проведенні пошуково-рятувальних

операцій на морі - з Держкомрибгоспом;

нормативно-правового регулювання у сфері організації та умов

праці, найму, працевлаштування моряків, відпочинку та соціального

захисту працівників морського і річкового транспорту - з Мінпраці;

реалізації державної політики у сфері оборони, моніторингу

надводної обстановки, організації та проведення

пошуково-рятувальних операцій на морі, обміну інформацією про

місцезнаходження та рух суден у Чорному та Азовському морях - з

Міноборони;

реалізації державної політики у сфері цивільного захисту,

керівництва єдиною державною системою цивільного захисту населення

і територій, поводження з радіоактивними відходами, ліквідації

наслідків Чорнобильської катастрофи, рятувальної справи,

техногенної та пожежної безпеки, створення і забезпечення

функціонування системи страхового фонду документації, національної

системи пошуку і рятування на внутрішніх судноплавних річкових

шляхах, гідрометеорологічного забезпечення судноплавства та

взаємодії під час проведення авіаційних пошуково-рятувальних

операцій на морі та внутрішніх судноплавних річкових шляхах, а

також з питань ліквідації забруднення навколишнього природного

середовища у разі виникнення аварійних і надзвичайних ситуацій під

час експлуатації морських та річкових суден - з МНС;

навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства,

моніторингу надводної обстановки, організації та проведення

пошуково-рятувальних операцій на морі та р. Дунаю, обміну

інформацією про перебування та рух суден у виключній (морській)

економічній зоні і територіальному морі (зоні дії берегових

радіолокаційних станцій Держприкордонслужби), а також з питань

зміни навігаційної обстановки - з Адміністрацією

Держприкордонслужби;

охорони суден і портових засобів - із СБУ у межах її

компетенції;

забезпечення відповідно до законодавства громадського порядку

та охорони майна на території морських і річкових портів - з МВС;

узгодження обсягу державного замовлення на підготовку

моряків, фахівців з безпеки судноплавства, пошуку та рятування на

морі, розроблення державних стандартів вищої освіти у сфері

безпеки судноплавства - з МОН;

здійснення державного нагляду (контролю) за екологічною

безпекою судноплавства та дотриманням вимог законодавства з питань

охорони навколишнього середовища під час судноплавства - з

Мінприроди;

розроблення державних цільових програм розвитку морського і

річкового транспорту та забезпечення безпеки судноплавства - з

Мінекономіки і Мінфіном.

Порядок взаємодії з питань, перелічених в абзацах другому -

десятому цього пункту, визначається спільним актом Мінтрансзв'язку

та відповідного центрального органу виконавчої влади.

6. Суб'єкти системи управління вживають заходів для

запобігання:

1) негативному впливу на систему діяльності суб'єктів

господарювання, зокрема такої, що спрямована лише на отримання

прибутку;

2) дублюванню завдань, функцій і повноважень центральних

органів виконавчої влади, що здійснюють управління безпекою

судноплавства у сфері державного нагляду (контролю).

7. Фінансування системи управління здійснюється за рахунок

коштів державного бюджету та інших не заборонених законом джерел.